Trwa wczytywanie produktów

Masz pytania? Zadzwoń lub napisz: 71 792 70 62 / info@cyfrus.pl

Druk wielkoformatowy

 
Galeria
Konfiguracja
Jakość druku:
Podłoże:
Laminat ochronny:
nie
Docinanie do formatu:
Przelicz cenę
Termin realizacji:
Cena:
z VAT

Druk cyfrowy wielkoformatowy

Dla Państwa wygody opisujemy poniżej poszczególne elementy użyte w kalkulatorze druku cyfrowego wielkoformatowego.

Jakość druku – oferujemy trzy opcje:
– high speed, druk 540×720 dpi w 5 pasach, jakość druku zalecana do wydruku nieskomplikowanych prac które są np. oglądane z większej odległości (banery) lub tekstowe plakaty rozwieszane na słupach ogłoszeniowych;
– standard, druk 720×720 dpi w 8 pasach – jest to jakość wystarczająca dla wydruku większości prac;
– foto, druk 1440×720 dpi w 10 pasach – jakość przeznaczona do druku bardzo wymagających prac (np. zdjęcia wielkoformatowe, niektóre projekty plakatów czy rollupów lub prace z bardzo drobnymi elementami).
 
Podłoże – drukujemy na wszystkich dostępnych u nas podłożach:
– baner jednostronny (Frontlit);
– baner nieprześwitujący (Blockout);
– baner do podświetleń (Backlite);
– canvas;
– folia banerowa;
– folia do podświetleń z klejem;
– folia do podświetleń bez kleju (Frontprint);
– folia One Way Vision;
– folia podłogowa;
– folia samoprzylepna błyszcząca;
– folia samoprzylepna błyszcząca z szarym klejem;
– folia samoprzylepna matowa;
– folia samoprzylepna matowa z szarym klejem;
– folia samoprzylepna przezroczysta;
– folia szroniona;
– papier billboardowy BBS;
– papier lateksowy na fototapety;
– papier fotograficzny 260 g;
– papier plakatowy 135 g;
– papier plakatowy 200 g;
– polyester roll-up.
 
Laminat ochronny – cztery opcje do wyboru (dostępne dla wybranych podłoży): nie, laminat matowy, laminat błyszczący, laminat podłogowy:
– nie – praca pozostanie niezalaminowana;
– laminat matowy;
– laminat błyszczący;
– laminat podłogowy – dostępny tylko przy wyborze folii podłogowej.
 
Wymiar krótszego boku (mm), Wymiar dłuższego boku (mm) – tutaj podajemy wymiary użytku który zamawiamy. W przypadku wpisania formatu jednego boku większego niż 1300 mm pracę otrzymacie Państwo w brytach. 
 
Nakład – tutaj podajemy ilość użytków jaką chcemy zamówić. Drukujemy już od 1 sztuki.
 
W przypadku gdy potrzebujecie Państwo prac w kombinacji której nie można za pomocą kalkulatora wycenić i zamówić prosimy o kontakt pod numerem tel. 71 792 70 62 lub mailem: info@cyfrus.pl. Chętnie wycenimy i wykonamy dla Państwa takie prace.

druk cyfrowy wielkoformatowy – drukarnia internetowa CYFRUS.PL

W SKRÓCIE
  1. plik *.TIFF z kompresją LZW
  2. format netto + spady 3 mm z każdej strony
  3. margines bezpieczeństwa – 5 mm od linii cięcia
  4. pliki bitmapowe w rozdzielczości 150 ppi (min. 72 ppi, lub inaczej 150 dpi, (72 dpi) w skali 1:1), CMYK, profil FOGRA39
  5. kolor – min. 5% wartości z poszczególnych składowych CMYKa

 

 

  1. Pliki do druku wielkoformatowego przyjmujemy w postaci pliku *.TIFF z bezstratną kompresją LZW (jest to format rekomendowany przez naszą drukarnię do druku, konieczne jest zrastrowanie warstw tekstowych).
    Akceptowane przez nas inne formaty plików to:
    – pliki *.pdf;
    – bitmapy w formacie *.jpg, *.psd (w przypadku plików *.psd konieczne jest zrastrowanie warstw tekstowych);
    – pliki postscriptowe *.eps, *.ai (warunkiem koniecznym jest zamiana wszystkich czcionek na krzywe);
    – pliki CorelDraw – do wersji 17 (warunkiem koniecznym jest zamiana wszystkich czcionek na krzywe).

  2. Plik do druku musi mieć zadany FORMAT NETTO powiększony o 3 mm SPADY.
    FORMAT NETTO – to format który otrzymamy po wszelkiej obróbce introligatorskiej czyli format naszego gotowego produktu.
    Formaty dla druk wielkoformatowego:
    format netto format brutto
    x×y mm (format własny) (x+6)×(y+6) mm

    SPADY – to część pracy która w trakcie obróbki introligatorskiej zostanie w ostateczności obcięta. W formacie spadu powinno zawierać się „przedłużenie” projektu – tzn. jeżeli mamy zdjęcie które dochodzi do linii cięcia – to powinno być ono przedłużone o wartość spadu (np. jeżeli przylega do jednej krawędzi cięcia to powiększamy o 3 mm), jeżeli mamy tło na całej powierzchni – to powinno być o 6 mm większe od formatu netto...



    Dlaczego spady są konieczne – każda maszyna drukarska ma pewien niewielki zakres błędu pracy – czyli np. wielkoformatowa maszyna drukująca może mieć przesunięcie lub przekos ok. 1 mm na zadanym do druku formacie (nie jest to identyczne z zadanym formatem pliku – do druku wysyłamy po kilka, kilkanaście użytków na raz).

  3. Proszę zwrócić uwagę aby ważne elementy nie znajdowały się bliżej niż 5 mm od linii cięcia – jest to tzw. margines bezpieczeństwa, dotyczy to również ramek, linie równoległych do linii cięcia...
    Dlaczego margines bezpieczeństwa jest potrzebny – jeżeli na maszynie przesunie nam się o 0,5 mm lub będziemy mieli przekos to ramka która ma 1 mm grubości (od linii cięcia) będzie miała tylko 0,5 mm a po drugiej stronie produktu ramka będzie miała 1,5 mm – taką różnicę będzie widać. Jeżeli ramka będzie w odległości 5 mm od linii cięcia – po obróbce będzie to już niezauważalne. Dlatego też ramki, linie równoległe do linii cięcia umieszczamy w odległości nie mniejszej niż 5 mm od linii cięcia.

  4. Pliki bitmapowe w rozdzielczości 150 ppi (min. 72 ppi) (inaczej 150 dpi, (72 dpi) w skali 1:1), CMYK, profil FOGRA39
    Dlaczego 150 ppi (ang. pixels per inch) – liczba pikseli przypadająca na cal długości. Jednostka stosowana do określania rozdzielczości obrazów rastrowych. Gdyż samo posiadanie pliku 150 dpi nie mówi nam o wielkości grafiki, mając obrazek który ma 150×150 pikseli to będzie on miał 150 dpi jeśli wydrukujemy go w wielkości 1×1 cal (2,54×2,54 cm). Jeśli ten sam obrazek powiększymy do wielkości 2×2 cale (5,08×5,08 cm) to będzie miał już jedynie 75 dpi. Dlatego przy podawaniu wartości w dpi musimy podawać wielkość wydrukowanej grafiki.
    Dlaczego pliki muszą być w CMYKu z profilem FOGRA 39 – gdyż zakres (przestrzeń kolorystyczna) kolorów CMYK jest mniejszy niż RGB więc część kolorów „zmieni ton barwy” po przekonwertowaniu na CMYKa. Dlatego nie przyjmujemy prac w RGB, Pantone lub innych przestrzeni kolorystycznych, gdyż podczas przekonwertowania u nas mogę wyjść inne, niezamierzone w projekcie kolory... Co nie znaczy że jak będzie kolor np. turkusowy w RGB to po zamianie na CMYK wyjdzie różowy – tylko może się okazać że wyszedł bladoniebieski – całkiem inny niż ten który chcieliśmy uzyskać.
    UWAGA: Pamiętajmy o tym że każdy monitor inaczej odzwieciedla barwy – wystarczy obejrzeć w sklepie kilka monitorów stojących obok siebie i wyświetlających to samo.
     
  5. Ze względu na technologię druku minimalna wartość składowa każdego koloru to 5%.

  6. Gdy posiadamy ostateczne pliki do druku – wszystkie prace zapisujemy osobno w plikach.
W przypadku dostarczenia plików przygotowanych niezgodnie z podanymi informacjami zastrzegamy sobie możliwość zmiany ceny i terminu realizacji.

Jeżeli potrzebujecie Państwo dodatkowych informacji prosimy o kontakt: info@cyfrus.pl, tel. 71 792 70 62, chętnie odpowiemy na wszelkie pytania dotyczące niejasności związanych z przygotowaniem pliku do druku.